Ik zoek een bodembedekker een beetje vetplantje met rosé bloemetjes. Hoe heet deze?

Weet iemand hoe deze heet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.2K

Antwoorden (1)

Deze is zo een beetje nl het Rotszeepkruidje:
Latijnse naam: Saponaria ocymoides • Andere benamingen: Zeepkruid, Muurzeepkruid

De Saponaria ocymoides wordt in het Nederlands ook wel (Rots-)Zeepkruid genoemd. Het plantje houdt van een kalkrijke ondergrond en is dus uitermate geschikt voor een rotstuin. Het plantje wordt niet groter dan 15 cm en laat zijn roze bloempjes zien tussen mei en augustus. Overleeft de winter als de grond niet te nat is.