staatsgevaarlijk

He,
Wanneer ben je eigelijk volgens overheid staatsgevaarlijk,en welke instatie zitten er dan achter je broek aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
2.1K

Antwoorden (4)

Je bent staatsgevaarlijk wanneer je een gevaar bent voor de hele samenleving. Bijvoorbeeld, dat je terroristische aanslagen wilt plegen, of je steelt als spion informatie van de overheid en geeft dit door aan een andere overheid.

Als je staatsgevaarlijk bent, dan zit de AIVD en Justitie achter je aan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent tegenwoordig staatsgevaarlijk als je volgens de heersende klasse, waaronder veel bureaucratie en ambtenarij, lastig bent. Dan kom je voor een dichte deur van onbegrip en onwil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou de AIVD de identiteit van geheimschrijvers en anonieme minnaars het licht kunnen doen zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, alleen je hebt wel gelijk.
als de heersende klasse je niet mag dan zorgen ze er wel voor dat je als terrorist wordt gezien of wat dan ook.
want zodra je die stempel hebt neemt vrijwel niemand je meer serieus em ben je ook gelijk geen probleem meer
Je bent in deze wereld de dag van vandaag ook staatsgevaarlijk wanneer dat je bv. militaire dienst weigert.
Zo bezien verschillende landen dit nog steeds als een ondermijning van de staatsveiligheid.
Ja duizenden zitten daar nog heden lange gevangenisstraffen voor uit.

http://www.jw-media.org/arm/20110201rpt.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben je al gauw, in de zin dat je snel als zodanig betiteld kan worden.
Als je in het bezit bent van radioactief materiaal, stoffen die explosief zijn en/of waarmee je die kan maken en er vermoed wordt dat je de intentie hebt een aanslag te plegen krijg je de AIVD achter je aan.
Dit kan ook het geval; zijn als je een hacker bent of je
een surfgedrag vertoont waar de USA zich bezorgd over maakt.
Maar maak je geen zorgen.
Als je je een beetje als een normaal , vredelievend mens gedraagt, zul je deze status niet snel bereiken.
Pas dus bij experimenten op dat je geen Rontgenstralen produceert, daar wordt via satellieten sterk op gelet.
Vandaar dat mensen die voor onderzoek ioniserende stralen gebruiken een vergunning moeten hebben.
Naast het gezondheidsrisico voor jezelf en je omgeving beschouwt men Rontgen- en Gammastralen als een aanwijzing dat er dingen gaande zijn die staatsgevaarlijk (kunnen) zijn.
Vermijd daarom de combinatie van zeer hoge spanningen (boven de pakweg 40KV) en vacuumbuizen met zware metaalelektroden.
Zonder dat je het je bewust bent kan dan een gevaarlijke situatie ontstaan die vanuit de ruimte gemonitord kan worden.