Welk insect is dit?

Graag zou ik weten of deze schadelijk is. Aangezien deze op een slaapkamer zit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
2.8K
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Ik dacht aan een sprinkhaan eerlijk gezegd, ik weet niet welke soort, ik ben alleen geen dierensoort. Ik zag die foto trouwens niet, ik weet ook niet waar het aan lag. Maar ik had liever dat ie bewerkt werd eigenlijk...
flyingcrow
6 jaar geleden
Volgens mij een motvlindertje
Amadea
6 jaar geleden
In elk geval een prachtig mooi beestje, wow!

Het beste antwoord

Dat is een zogeheten Vaal kokerbeertje, Eilema caniola. Een nachtvlinder uit de familie van de spinneruilen. Deze soort komt pas sinds 2014 in Nederland voor, vandaar dat ie zo moeilijk te herkennen blijkt. Best bijzonder dus, dat jij er een in huis hebt!

Deze vlinder is als volwassen dier volkomen onschadelijk. Alleen rupsen ervan kunnen voor enige hinder zorgen omdat die bij mensen die daar gevoelig voor zijn allergische reacties kunnen veroorzaken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw antwoord.
Inderdaad bijzonder :-)