Welke hoge kamerplant kan goed tegen tocht?

Ik ben opzoek naar een hoge kamerplant die goed tegen tocht kan.

De standplaats van de plant zal zijn op het westen, zo'n 2 a 2,5 meter van het raam af in de woonkamer. Helaas is het in huis vrij tochtig, zeler wanneer het raam of de deur openstaat.
Welke planten zijn sterk en kunnen daar goed tegen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
10K
Z512099
6 jaar geleden
Geen enkele kamerplant verdraagt tocht, zet er een in kunststof.

Antwoorden (1)

Tocht is niet alleen slecht voor kamerplanten maar zeker ook voor de mens zelf.
Dat moet je dus echt wel gaan oplossen.
2 a 2.5 m vanaf het raam op het westen, kan je onmogelijk een grote kamerplant laten groeien. het kleine beetje licht komt vanaf de richting van het raam, dus zal de achterkant van de plant gewoon afsterven.
Alleen aan het eind van de middag tot de zon ondergaat is er even voldoende licht.
Dat is gewoon te weinig.
En in de winter al helemaal.
Kijk naar een goede kunstplant van goede kwaliteit, bijna geen mens die het ziet en altijd nog beter dan een afstervende echte plant.