Maggie, vermoedelijk de oudste hond ter wereld, is niet meer. De Australische herder is op dertigjarige leeftijd in haar vertrouwde mand overleden.
6 jaar geleden
De oudste hond is Bluey geworden.
Deze werd 29 jaar en vijf maanden.
Bij gebrek aan papieren is er geen bewijs dat Maggie dertig jaar is geworden.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook vast, door mij geplaatste reactie, tekst was hier ook Engels, mag niet : https://www.petcarerx.com/article/the-6-oldest-dogs-ever/1489
Hoera!! er is een winnaar :P

De oudste hond ter wereld met papieren! was Max, bijna 30 jaar geworden.
Max, een mix tussen een beagle, teckel en een terriër, werd geboren 9 augustus 1983 en hij stierf op 18 mei 2013.
Hij leefde in Louisiana, werd 29 jaar en 282 dagen.
Op 15 mei werd hij door de Guinness World Records organisatie geaccepteerd als oudste nog levende hond ter wereld en 3 dagen later overleed hij.
Zou hij tot augustus geleefd hebben, dan was Max de eerste hond die de 30 gehaald zou hebben.

Toegevoegd na 33 minuten:
Conclusie, Max mag dan wel de oudste zijn, met papieren, maar heeft het niet mogen meemaken dat de lengte van zijn leven officieel bevestigd werd na de aanvraag. Hij overleed drie dagen daarna aan een epilepsie aanval.

Max (9 August 1983 – 18 May 2013) was a beagle, dachshund and terrier mix whose owner claimed that it had lived 29 years and 282 days.[1][unreliable source?] His owner, Janelle Derouen, adopted him from a Louisiana sugar cane farmer in 1983.[1][2][unreliable source?]
In August 2009, The Telegraph reported that Max had veterinary records proving his age and that at 29 he was the world's oldest living dog. He was 3 years older than Pusuke a Shiba Inu who, at 26 years of age, had previously been considered the oldest living dog.[3][4]
On May 15, 2013, the Guinness World Records organization was purported to have approved a claim made by Janelle DeRouen for Max to be recognized as the World's Oldest Dog.[1] However, just three days later, on May 18, Max died of a Tonic–clonic seizure.[1]

http://www.hondenfun.nl/6-oudste-honden-die-ooit-hebben-geleefd/

Toegevoegd na 42 minuten:
http://roedelcentraal.nl/top-10-oudste-hond-ooit/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk!
Plus.
SimonV
6 jaar geleden
Tja, zonder papieren zou je Maggie ook de oudste kunnen noemen.
Officieel is Bluey dus nog steeds de oudste. Zie: http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/oldest-dog https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_dogs
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe oud is de oudste hond geworden?
Er wordt niet naar Guinness documentatie gevraagd. De vraag is simpel : hou oud is de oudste hond geworden en als dit bevestigd wordt van meerdere kanten... die er geen geldelijk gewin bij hebben. ... Voor mij is de oudste hond die hond die het oudst geworden is van meerdere kanten bevestigd. Dus ook Maggie zou een kans maken, als alle data bekend zijn en bevestigd van meerdere kanten. Bedankt voor je virtuele + zeer gewaardeerd! :)
SimonV
6 jaar geleden
Ik waardeer je enthousiasme en gezoek! Maar als ik vandaag op Facebook vertel dat ik de oudste hond heb met een mooi verhaal over Guinness erbij, heb je ook kans dat het een eigen leven gaat leiden. ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze link is verwijderd, Engels geschreven dus nu alleen de link: https://www.petcarerx.com/article/the-6-oldest-dogs-ever/1489