Kun je onder water bruin worden?

als de zon schijnt, kun je dan bruin worden onder water?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker, maar ook rood want ultraviolet licht dringt iets door in water; dus ook onder water kan men verbranden.

Bronnen:
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlan...

Ja, zonlicht dringt ook door het water heen.

Denk het niet, omdat het water je huid afkoelt.

Het verbranden onder water gaat zelfs sneller omdat het licht in het water vervormd, waardoor het lijkt alsof er allemaal vergrootglazen op je schijnen.

dicht onder de oppervlakte wel, je bruint door UV licht, dat kan niet op grotere dieptes doordringen, vandaar dat algen ook altijd aan de oppervlakte voorkomen.

Ja, ligt eraan waar je gaat zwemmen.

UV licht dringt maar heel beperkt door in water. Blijf je dicht bij de oppervlakte dan kan je dus wel bruin worden (en ook verbranden!) maar ga je dieper dan houd je snel bijna geen UV licht meer over. Uit mijn hoofd dacht ik dat UV licht maximaal een meter door dringt in helder water maar zeker weten doe ik dat niet (en ik heb niet zo bijster veel zin dit op te zoeken). En zoals hierboven: ja het hangt ook zeker af van waar je zwemt :)

Jazeker. Laat maar eens een lichtkleurige haai in ondiep water zwemmen. Na een tijdje is ie donker verkleurd.

weet ik niet want onder glas wordt je ook niet bruin. want glas houdt de uv straling tegen waar je juist bruin van wordt, maar of dat ook zo met water is denk het niet. mijn mening, ja je kan bruin worden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100