Waarom krijgen kippen weinig tot bijna geen vlees als kippenvoer?

Ik lees regelmatig dat kippen weinig tot geen vlees krijgen (wordt dus vaak afgeraden) als kippenvoer. Ik vraag mij af waarom? Zijn daar bepaalde risico's aan verbonden? Of hoe zit dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kippen hebben behoefte aan water en vast kippenvoer. Dat voer kan bestaan uit groenvoer, zaden en granen, wormen en insecten. Ook is er speciaal legvoer voor kippen of onderhoudsvoer. Kippen zijn dus niet echt vleeseters

Tot de BSE crisis (Gekke koeienziekte) werd wel degelijk dierlijk eiwit aan kippenvoer toegevoegd. ca 5 % van de hoeveelheid voer. Dit dierlijk eiwit bestond uit slacht afvallen en ook dode dieren.Ik wil uitdrukkelijk vermelden dat het grootste deel slacht afvallen was. Deze werden onder hoge druk gedurende een bepaalde tijd gekookt om alle bacterien te vernietigen. Op zich was dit een bijzonder goede bron van eiwit. Echter door BSE werd alle diermeel verboden. Overigens als de kippen vrij uit lopen eten ze wel degelijk dierlijk eiwit in de vorm van wormen of andere kleine insecten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100