Is het plastic om de reclamefolders en tijdschriften niet vreselijk slecht voor het milieu?

En zo ja, waarom doen ze het er dan om?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
3.1K

Het beste antwoord

Ze verpakken het machinaal om te voorkomen dat de bezorgers eerst nog 3 uur lang folders in elkaar lopen te vouwen. Is op deze mannier gewoon een stuk goedkoper.

Verder, plastic hoeft niet slecht voor het milieu te zijn. Verzamel plastic apart van het restafval. Als de gemeente waarin je woont aan het 'Plastic Heroes' initiatief meedoet draag je zelf al met deze kleine dingetjes bij aan een betere wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk 't wel, maarja, iedereen wil het droog en gebundeld hebben. In auto's rijden is ook slecht, maar dat doen we ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig toch milieuvriendelijke plastics die afbreekbaar zijn.Deze worden steeds vaker gebruikt.Ook als plastic tassen bij de kruidenier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of jij ooit folders hebt bezorgd?

Ik heb dat een tijdje gedaan en eerst kreeg ik van elk reclamefolder een stapel van 300 stuks.

Vervolgens moest ik 10 stapels van verschillende reclamefolders sorteren naar 300 stapeltjes van verschillende folders, om ze vervolgens te bezorgen.

Nu dat gefabriceerd is, wordt het transport veel makkelijker en sneller en scheelt het uiteindelijk veel geld.

En het zal wel slecht voor het milieu zijn, maar ik denk niet dat het de hoofdverantwoordelijke is voor het broeikaseffect. Dus laten we ons liever druk maken over benzine-slurpende auto's en dergelijke.

Oh, en als je er echt mee zit moet je een Nee-Nee-sticker op je brievenbus plakken. Dan kun je met een gerust hart slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee nee nee... ja, dat was de juiste opmerking imho!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suniram. Ik zit er niet mee, vroeg het me enkel af.
Dat heeft een hele makkelijke reden... De folders werden vroeger ingestoken in elkaar... Maar dat was niet fijn voor sommigen, omdat de omslag al open ligt meteen, dus daar wordt dan meer en beter in gelezen... En een ander detail speelt mee, met het insteken komen er fouten, sommige folders worden niet ingestoken en soms worden folders voor het insteken al in de vuilnisbak gegooid... Winst voor de verspreider, niet insteken, niet wegbrengen enz enz...
Dus nu worden ze door de distributeur gesealed, goedkoper, de tussen verspreiders verdienen weer minder, want insteken hoeft niet meer, dus netto meer winst en meer kwaliteit... Simpel en begrijpelijk dus...
En de prijs van dat plastic en het extra afval ten spijt, levert het dus toch voordeel op, anders deed men dat niet zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij geeft inderdaad heel plausibele redenen waarom ... Xiehet!
Kudo's voor Chan-ti!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt van de stoel en bloost...
Sinds een maand wordt hier het plastic apart ingezameld. In een middelgrote gemeente in midden Limburg was er bij de eerste ophaalronde zo'n 12.000 kilo plastic opgehaald. Dat zegt wel iets over de massaproductie ervan.
De (plastic) vuilniszakken hiervoor zijn gratis verkrijgbaar in de supermarkten. Ha ha.