hoeveel papier gebruik heeft het internet en pc gebruik nu inmiddels bespaart of is het juist de ander kant op gegaan ?

Is er ergens een makkelijk vergelijking te vinden
zoiets als het internet en pc gebruik heeft zoveel hectare bos gered ?

13 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Jeetje die had ik echt niet gezien
ik kan hem niet weghalen
wees gerust ik vindt het niet erg als ie weggaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik mis ook wel eens iets,
half uur gezocht naar m'n sleutels die gewoon in m'n broekzak zat

Andere antwoorden (2)

Ik heb ooit eens (al jaren geleden) gelezen dat tegen de verwachting in de PC tot meer papierverbruik leidde omdat mensen (en bedrijven) heel vaak informatie ook als ze die opslaan daarnaast ook uitprinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de eerste computers serieus werden, droomde men van het zogenaamde papierloze kantoor. Alles stond tenslotte op de computer, dus weg met de papieren archieven, de papieren correspndentie, de papieren kopietjes en doorslagjes, lang leve de elektronica.

Helaas was de werkelijkheid wat hardnekkiger. Niet alleen bleken de computers al vrij snel niet betrouwbaar genoeg om tot het einde der tijden (of in elk geval zolang als nodig) alle gegevens op de harde schijf te bewaren, maar werd het ook steeds makkelijker het apparaat bergen en bergen en bergen papier te laten uitkotsen. Van het gedroomde halveren van het papiergebruik uit de jaren 60 (toen we nog grootboeken hadden die echte grootboeken waren enzo) is niks gekomen ; in plaats daarvan hebben we ongeveer een vertienvoudiging van het papierverbruik bereikt. Omdat dinge nweer en weer en weer uitgeprint, bewaard, opgeslagen, uitgeprint, nog eens uitgeprint (gaat sneller dan zoeken in het archief natuurlijk) worden, en ook het briefje op A5 of A6-formaat door de standaard-printers op A4 helemaal verdwenen zijn.

Van al dat papier is uiteindelijk meer dan 90 % volslagen overbodig, maar ondertussen gebruiken we het wel. Het is dus, mag je wel zeggen, bijzonder treurig volledig de andere kant op gegaan.