Hoe haal je slak-resten uit een slakkenhuis?

In de duinen bij Katwijk zagen wij een paar mooie slakkenhuis. Ter determinatie hebben wij er eentje meegenomen. Toen we thuis het slakkenhuisje schoonmaakten, ontdekten we enigszins tot onze schaamte dat deze nog bewoond werd. De slak is ongetwijfeld dood maar het lukt ons niet om de resten er met een pincet heel voorzichtig uit te halen. Heeft iemand een tip om dit te doen? Uiteraard willen we graag weten om welke soort het gaat.

Picture for question
een maand geleden
in: Milieu
ronron1212
een maand geleden
spiritus erin en een paardagen laten liggen dus op zijn kop.
AnnBoo8146
een maand geleden
Je zou de schelpen ongeveer 5 minuten in kokend water kunnen leggen (water aan de kook houden). Daarna zou het makkelijker moeten zijn om het dierlijk weefsel met een pincet te verwijderen,

Geef als eerste antwoord