Is het erg als tijdens gras maaien (met de zeis) het rest afval in een sloot valt of waait?

Laatst was ik ergens en daar was iemand gras maaien (met een zeis op de oude manier dus) bij een meer en het gras wat overbleef viel voor een deel in dat meer vroeg me af of dit erg is voor flora en fauna. Miss gekke vraag maar was gewoon eens erg benieuwd hiernaar.

10 maanden geleden
in: Milieu
1.1K
Amadea
10 maanden geleden
Op https://www.hdsr.nl/werk/info-op-maat/agrariers/nieuws-0/voorkom-gemaaid-gras-sloot/ lees ik: "Gemaaid gras in sloten onttrekt erg veel zuurstof uit het water en zorgt daarmee voor een verslechtering van de waterkwaliteit".
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Dat zal vooral van de hoeveelheid afhangen. Een paar sprieten is geen probleem. Grote hoeveelheden is een ander verhaal.
TurfGraver
10 maanden geleden
Lijkt mij ook wel een verschil tussen een sloot en een meer. :)

Geef als eerste antwoord