Er worden bijna geen zuivere metalen gemaakt en gebruikt; bijna alle metalen die in de praktijk worden gebruikt zijn legeringen (mengsels). Er zijn maar een stuk of 50 zuivere metalen, maar van die legeringen zijn er letterlijk miljoenen.
3 jaar geleden
Bij de hoogovens in IJmuiden wordt uit ijzererts staal gemaakt.
Verder weet ik dat het Cubaanse nikkelerts in Nederland wordt opgewerkt tot metallisch nikkel. Waar in Nederland dit gebeurt weet ik niet.
Of het Surinaamse bauxiet nog in Nederland tot aluminium wordt opgewekt durf ik ook niet te zeggen.