Ik heb flosdraad van 100 procent zijde, mag dit in de gft bak?

Ik heb onlangs flosdraad gekocht van georoganics (https://georganics.com/collections/floss/products/natural-floss-spearmint) , het draad is gemaakt van 100% zijde. Toch vraag ik mij af of het wel bij het gft afval mag.
*georganics

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Milieu
3.4K

Antwoorden (1)

Als het 100% natuurzijde is mag dat WEL. Ahimsa Silk is het hoofdbestanddeel van deze draad. Ahimsa-zijde is een zijde van wilde zijden-motten. De geurstof/smaakstof is puur plantaardig dus het totaal is 100% ORGANISCH en er is dus geen enkele reden om het NIET in de GFT te doen. Als je op een GFT-site kijkt kan je niet alles opnoemen wat je wel en niet mag. Men beperkt zich tot het meest voor de hand liggende in een huishouden en dit is niet erg voor de hand liggend voor elk gezin.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Je hebt gelijk. Toch 100% te composteren.
https://www.amazon.com/Biodegradable-Refillable-Candelilla-Compostable-Eco-Friendly/dp/B07FC4JBZZ