Is zelf zonnestroom opwekken beter dan zon/windstroom afnemen van een groene stroomleverancier?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel: beter qua duurzaamheid van de aarde

7 jaar geleden
in: Milieu
1.7K

Antwoorden (2)

Voor het milieu is dat denk ik wel beter. Bij vervoer van stroom gaat een klein deel verloren. Dat is dus winst voor het milieu als jij je stroom op je eigen dak opwekt. Bovendien blijft dan bij de groene stroomleveranciers meer capaciteit over voor anderen. Als er meer vraag naar groene stroom is dan dat er opgewekt kan worden, moet een stroomleverancier ook uitwijken naar andere methoden of stroom uit andere landen importeren.
7 jaar geleden
Voor milieu is beter dat het centraal geregeld word, reden:
Effectievere zonnecellen
Effectiever omzetters, op grotere schaal,
Effectievere opstelling
Om kort te zijn, het geheel kan op grote schaal, effectiever ingezet worden, dan dat iedereen zelf gaat knutselen.