Waarom vinden we de natuur zo mooi en maken we er een bende van?

We maken graag uitstapjes naar een meer of een bos, of we gaan lekker varen of vissen, en we genieten enorm van de natuur. Maar we gooien soms onze peuken op de grond of het afval. We rijden onnodig soms met de auto enz. Het is zo tegenstrijdig en we maken de natuur die we zo mooi vinden kapot. Je krijgt een nieuwe auto en je gooit een baksteen er tegen aan dat is toch ook net zo tegenstrijdig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
2.5K

Het beste antwoord

Omdat mensen lui zijn en zonder respect,ik bedoel er mee ons allemaal.
Wij gooien van alles en nog wat zomaar op de straat,zelf op de snelwegen gooien mensen van alles uit de raam.
Wij gooien iedere dag heel veel goede dingen weg bijvoorbeeld eten en drinken,wij hebben er ja genoeg van denken wij en andere mensen die hebben niets en gaan dood van de honger en dorst.
Wij zien de natuur als gewoon normaal en dat het bij ons leven hoort,wij maken iedere dag gebruik van de natuur,maar geven er niets van terug en het komt de dag daar geeft de natuur ons ook niets meer terug.
Wat denk je van al de natuurrampen iedere jaar,dat heeft ook te maken omdat wij mensen de hele milieu verpesten en dat iedere dag opnieuw.
Geen mens op deze aarde kan in zijn eentje de hele natuur redden,maar iedereen die de natuur mooi vind en er respect voor heeft kan iedere dag iets er voor doen zodat de natuur nog lang blijft bestaan.
En niet alleen voor de natuur wij moeten ook an de dieren denken om deze zijn ook medewerkers van de natuur.
Natuur Dier en Mens wij moeten met elkaar en voor elkaar werken anders gaat die Natuur er van door en dan bestaan mens en dier ook niet meer.
Ik ben bijvoorbeeld begonnen om steeds vaker alleen maar nog biologische producten te kopen en ook biologische afwasmiddel en wasmiddel,als je er mee leert spaarzaam om te gaan is het ook niet zo duur.
Ik ben ook vegetariër geworden uit de respect van de natuur en de dieren.
Iedereen moet zelf weten hoeveel hun leven op deze planeet waard is,maar iedereen moet beginnen bij zich zelf en hoe jij dat doet moet jij weten daar is iedereen vrij in.
Je kunt ook een boom planten bijvoorbeeld op internet bestaan veel sites over het nieuw planten van bomen en je kunt eigenaar worden van je eigen boom dus dat is ook iets leuks om een bijdrage te leveren voor mens dier en natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het heeft er , denk ik, mee te maken, welke 'bril' je ophebt.
Je maakt een uit-stapje uit het dagelijks leven, als je de natuur instapt : je bent er een bezoeker...

Als je weer thuiskomt, gaat de dagelijkse 'bril' weer op.
En dan is het maar net, of je dan het gevoel hebt voor die natuur te willen blijven zorgen, of dat je het met je hengel weer in de hoek zet tot het volgende 'uitstapje'....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft tegenstrijdig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet, als je in je dagelijkse leven zoveel mogelijk rekening houdt met je 'carbon footprint' - leef zo natuur-bewust mogelijk, zodat je niet meer neemt dan je strikt nodig hebt, en niet uit gemakszucht dingen doet of aanschaft, terwijl het strikt genomen niet nodig is...Dus als je je 'uitstap-bril' tot je dagelijkse bril maakt, doe je al een hele grote stap om die tegenstrijdigheid zoveel mogelijk te voorkomen.
Nou ik vindt de natuur niet mooi maar gooi er nooit wat in behalve een bananen schil maar dat is afbreekbaar.

Maar goed het heeft denk ik te maken met je opvoeding en instelling.
Je kan het ook positief zien ze geven de gemeente weer wat de doen en stimuleren werk :D (flauw)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens heeft de ziekelijke gewoonte mooie dingenn op den duur niet meer naar waarde te schatten omdat hij er op uitgekeken raakt.
" Het bezitten is het einde van het begeren" zie je in de praktijk bij veel mensen op vrijwel elk gebied, zelfs relationeel, alhoewel "bezitten" dan een valse interpretatie van een relatie is.
Met een flink stuk bewustwording en dankbaarheid/tevredenheid zou heel wat kwaad uit de wereld zijn.
We zouden dan lang niet meer zo een bende van de natuur , onze relaties en onszelf (metaal en fysiek gesproken) maken.
Besef en bewustwording moet ons echter voorgeleefd worden, met name door leiding en ouders.
Verbeter de wereld begin bij uzelf is dus nog steeds actueel.