Hoeveel % van de energie is duurzaam in Nederland?

Dus geen fossiele energie...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Antwoorden (2)

Het percentage is nu ongeveer 5%.
De Rijksoverheid wil het percentage duurzame energie laten groeien: tot 14% in 2020 en 16% in 2023. In 2050 moet de energievoorziening helemaal duurzaam zijn.

Toegevoegd na 58 seconden:
In 2014 was het om precies te zijn 5,6%. Een grafiekje van de afgelopen jaren vind je ook in bron 2.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In 2012 was dat 4,5% van alle energie. In de toekomst wordt dit voorspeld tot 14% in 2020.