Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Koper en ijzer kan je vaak ergens verkopen, kan dit ook met blik?

Ik bedenk me net hoe veel blikjes frisdrank en blikjes van groenten ik jaarlijks wel verbruik. En ik vroeg me af of daar nog wat te halen viel ;-)

Geld is immers geld.

8 jaar geleden
in: Milieu
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee. Blik is een legering en bestaat uit o.a. ijzer en aluminium. Aan de buitenkant is niet te zien wat precies de samenstelling is. Daarom zal geen opkoper er interesse in hebben want die weet niet precies wat hij koopt. Blik wordt vrijwel volledig uit de huishoudelijke afvalstroom gehaald met behulp van magneten, waarna het door omsmelten geschikt wordt gemaakt voor recycling. Ook dat noodzakelijke omsmelten maakt het voor de grondstoffenhandel (die wel koper en ijzer opkoopt) oninteressant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blik is GEEN legering. maar gewalste plaatstaal als het dunner is dan 0,5 mm spreken we over blik en ja om roesten tegen te gaan zijn conserven blikjes vertint, met een uiterst dun laagje tin. maar een conserven blikje bestaat voor 99,9 % uit staal
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, de term legering heb ik ten onrechte gebruikt maar feit blijft dat blik uit meerdere metalen bestaat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding