Wat gebeurt er als de olie op is?

Ooit zal de aardolie op zijn... wat gebeurt er dan, wat zal er neit meer zijn?

want zonder olie heb je geen benzine/diesel (voor de auto) Kerosine(voor vliegtuig) ethaan en stook olie enzovoorts...

Aardolie dekt thans ongeveer 40% van de energiebehoefte der mensheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
6K

Het beste antwoord

40%... Je geeft zelf dus al aan dat er wel alternatieven zijn. Zon, wind, aardwarmte, getijden energie (zoals waar een Google server-park op draait) kunnen 't best wel aan. Olie is niet nodig, dat kan je beter bewaren om te smeren i.p.v. om te verbranden. Olie verbranden is oliedom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan gaan we gewoon verder met alternatieve brandstoffen. De mens is slim genoeg om iets anders uit te zoeken. Waarschijnlijk liggen de eventuele alternatieven al jaren klaar (in het geheim).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat de olie opgaat? Er is een nieuwe theorie verschenen, ik zal even moeten opzoeken waar, dat de olie helemaal niet opraakt. In ieder geval zal het terug keren (aangezien het een organische stof is)

Tot die tijd, of we zetten een stap voorwaards (waterstof; elektriciteit) of achterwaards en gaan terug naar stoom, kolen, handaangedreven of gas. In elk geval gaat het een grote slag worden voor de laatste olie

Toegevoegd na 6 minuten:
Bedenk ook nog dat een aantal producten van aardolie zijn gemaakt (plastic). Dát zou wel een behoorlijke klap zijn, aangezien recyclen relatief duur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets verbruikt wat eindig is, zal het op een dag opraken. We kunnen niet miljoenen jaren wachten op nieuw aangemaakt voorraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar, maar het zal in elk geval terug komen. Bovendien, het start niet nu pas weer. We nemen aan dat het een miljoen jaar duurd om Olie te vormen, dat proces gaat dan elk moment in zijn werking, dus ook 999.000 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie wel waarom je dat zou denken. Maar bedenk dat de huidige olie houdende lagen vele miljoenen jaren geleden zijn aangelegd in een tijd dat het op aarde stukken warmer was. Er was veel meer flora en fauna (voor in de ondiepe zeeen) en dergelijke waardoor er veel meer olielagen TOEN zijn aangelegd. Het is anders wanneer er droogte en ijstijd is. Dan wordt er veel minder, zo niet, niks aangelegd. Dat is het verschil...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, het is inderdaad minder. Maar nogsteeds gaat het om het opelkaardrukken van organismen (plankton)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het warme gaat over het Carboon, en daarbij ging het om de productie van Carbon (CO2)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat wordt opgesloten met het aanmaken van fossiele brandstoffen?
Als we er niet klaar voor zijn dan stort zo'n beetje de technologische beschaving in elkaar.

ALs we er WEL klaar voor zijn, zal de gevolgen stukken minder erg zijn. Economische activiteit zal verschuiven naar andere sectoren. Maar het zal niet rampzalig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan gaan anderen manieren toepassen om auto te rijden

elecktriciteit

waterstof

plantaardige olieen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
En hoe gaan we elecktriciteit opwekken en waterstof maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kernenergie, windenergie, kolencentrales. Dat is echt geen groot punt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met zon fiets met een accu aan de dymano
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Antwoordman:
Zon, aardwarmte, wind, enfin je kent 't riedeltje.
dan zijn de poppen aan het dansen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
george bush jr had het niet beter kunnen zeggen, obama wel vrees ik:)