Ik zie oranje plastic afval zakken gelijk met de grijze kliko bak in de vrachtwagen verdwijnen. dat is volgens mij niet gescheiden of wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Milieu
1.4K

Antwoorden (1)

Dat ligt aan de vuilniswagen.

Er zijn vuilniswagens met meerdere gescheiden compartimenten. Dan gaat het ene soort afval in de linkerhelft, en het andere soort afval in de rechterhelft.

Een andere mogelijkheid is dat het afval inderdaad niet wordt gescheiden. Dat is dan (hopelijk) een tijdelijke situatie: de bewoners scheiden hun afval al wel, en binnen niet al te lange tijd zal het ook echt gescheiden worden opgehaald en verwerkt.

Je zou zo'n vuilniswagen eens vanaf een kleine verhoging, of vanuit een kamer op een etage, moeten bekijken. Dan zie je al snel of deze vuilniswagen inderdaad twee gescheiden compartimenten heeft.

Of het gewoon aan de vuilnismannen vragen, natuurlijk.