Wat gebeurd er als er doppen, kurken ed. in de glasbak worden gedaan samen met het glas?

Worden deze er bijvoorbeeld uit gefiltert?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Grote magneten halen het metaal, zoals dekseltjes en metalen sluitringetjes, eruit. Laserogen detecteren ondoorzichtige deeltjes steen, keramiek en porselein, die vervolgens van de band worden afgeschoten door middel van luchtdruk. Een zogenaamde cycloon zuigt de lichte delen van de band: kurk, papieren wikkels en plastic dopjes. Aan het einde van de band verwijdert een ‘Eddy Current-machine’ de niet-magnetische metaaldelen zoals aluminium ringetjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het antwoord van Helmer is zo uitgebreid dat je je vraag wel kunt afsluiten. Ik zou in herhaling vallen als ik je ook een antwoord zou geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms gaat het ook nog onderwater waarna drijvende materialen eruit worden gefilterd en het glas te gelijkertijd wordt ontdaan van etiketten en vuil.