Hoe zoek je iemand binnen Nijmegen die 5 bomen op zijn/haar grond wil planten of laten planten op mijn kosten?

Voor een project heb ik bomen moeten laten kappen in gemeente Nijmegen. Vanwege de vergunningvereisten (boscompensatie) moet ik nu zorgen dat 200 m2 "aaneengesloten houtopstand" wordt herplant.

Dat komt neer op een rijtje of groepje van 5 bomen. Het dient bij iemand te zijn die dit gewoon als onderdeel van het eigen terrein heeft en onderhoudt (ik wil zelf geen grond aanschaffen en ook geen eigenaar en beheerder van de boompjes worden).

Ik heb geld voor aanschaf boompjes, planten, een éénmalige betaling voor het toekomstige onderhoud en voor de bereidheid van de betreffende grondeigenaar of pachter.

Hoe zoek je handig een geschikte partij daarvoor?

Toegevoegd na 24 minuten:
Op luchtfoto's zoeken naar gras is een eerste stap dacht ik. Maar hoe dan verder?

10 jaar geleden
in: Milieu
1.1K
paulus811
10 jaar geleden
Interessante vraag! Ik ga de antwoorden met belangstelling volgen. Vraag me wel af hoe men voor de eeuwigheid wil controleren dat die bomen er nog staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mensen aanschrijven misschien zoals bijvoorbeeld bij boerderijen en met het voorstel dat zij de keus hebben welk soort bomen? Wie weet kun je wel iemand blij maken met fruitbomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem contact op met de Gemeente, afdeling groenvoorziening. Mogelijk weten zij een geschikte locatie. En benader scholen, zorgboerderijen, verpleeg-, bejaarden- en/of verzorgingshuizen, zwembad (voor de schaduw), speeltuin, kinderboerderij
Voor groen is altijd een plekje. Wat een aparte, leuke vraag is dit. Ben benieuwd waar je op uit komt. Meld je dat aan het einde nog even? Succes!
Poet
10 jaar geleden
Gemeente is ook een goeie. Het is best goed mogelijk dat ze gewoon een plekje zoeken op hun grond en mij een rekening sturen bij aanplant. Plus een briefje waarop staat welk plekje van 200 m2 het exact betreft en dat de gemeente er verder voor zal zorgen.
Antoni
10 jaar geleden
Poet, je bent toch vast niet de eerste en enige die zoiets moet doen? Er is vast een standaardoplossing voor, die anders is dan "via Google op zoek gaan naar grasvelden"! Ik neem ook aan, dat de gemeente en/of de organisatie die jou verplicht de kap te compenseren, je hierover kan informeren.

Het beste antwoord

Jaren geleden hadden we een "Doe iets voor een ander dag" bij het bedrijf waar ik werkte. We hebben toen geholpen een tuin aan te leggen voor het verzorgingshuis. Misschien kun je verzorgingshuizen aanschrijven, of kinderboerderij of een andere instantie die wel zoiets wilt maar geen geld genoeg heeft
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ja, goede tips. Zelf heb ik de scoutings en scholen gecheckt maar die hebben zo te zien toch al veel bomen of helemaal geen plek.
(eerst mbv Google opsporen en dan de veel recentere luchtfoto's uit www.ruimtelijkeplannen.nl erop.
anneliez
10 jaar geleden
Of eens met de groenvoorziening van Nijmegen praten
Poet
10 jaar geleden
Mogelijk heeft een scouting interesse. Alleen huren ze hun gebouw/grond van de gemeente. Die moet dus ook akkoord gaan. Ben ik mee bezig

Andere antwoorden (1)

Vraag eens een hoveniers bedrijf en / of tuinbedrijf. Die leggen tuinen aan voor mensen. En allicht iemand die voor jouw financiele bijdrage dan wel aangeven dat dat compensatie is.