In het begin schiep God de hemel en de aarde. (Gen 1:1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het samenklonteren van waterstof. Hieruit zijn de zon en alle planeten gevormd.

Toegevoegd na 14 minuten:
Knap al die minnen, het is een bewezen feit wat wij vandaag de dag via de hubbeltelescoop kunnen volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft de aarde gemaakt (zie Bijbel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was hoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oow goed dat je ff bij zet ''de Bijbel''...ik denk al ''hoe komt ie dr bij?'' ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig heb ik als ongelovige een bijbel.Heb hem er op nageslagen. Er staat alleen in dat ie hem gemaakt heeft en dat ie na zes dage één dag moest uitrusten,maar niet hoe ie hem maakte. Had ie een klodder boetseerklei o.i.d?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
god heeft niks gemaakt want hij is fictief.
niemand weet hoe het echt gegaan is want er was nog niemand bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wou het, Hij sprak en het was er, en ja allemaal in 6 dagen en dat geloof ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik nou met een kop koffie,ik wil het en ik spreek en niet in 6 dagen,maar in 3 minuten staat ze voor m'n neus!
Het Vliegend Spaghettimonster heeft de wereld gemaakt!

Toegevoegd na 2 minuten:
O, sorry, even serieus... Hieronder een link naar de Wikipedia waarin de meest aanvaarde theorie wordt uiteengezet: het samentrekken van materie in het zonnenstelsel. Maar hoe het echt ging, weten we natuurlijk niet. We waren er niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan welke overtuiging je zelf hebt, ik geloof dat God de aarde heeft gemaakt. Anderen geloven bijv. in de oerknal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen zegt de oerknal niets over hoe de wereld is ontstaan, maar gaat deze slechts over de ontwikkelingen van het vroege universum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook het Vaticaan gelooft inmiddels in de oerknal. Een aantal v/d beste theoretisch astrofysica deskundigen wonen en werken daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HOOEE!!!
“ In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.- Alle dingen zijn door het Woord geworden.” (Joh.1:1,3)

Toegevoegd na 4 minuten:
Soera 7.54. Voorzeker, uw Heer is Allah, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op deTroon neder. Hij doet de nacht de dag bedekken, die hem snel opvolgt. De zon en de maan en de sterren zijn door Zijn gebod in dienst gesteld. Voorwaar, van Hem is de schepping en het gebod. Gezegend is Allah, de Heer der Werelden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Aan het begin van het tijdperk, Swetavaraha kalpa genoemd, wilde Brahma, de Schepper, graag zijn verlangen een universum te schep­pen tot vervulling brengen. Daarom mediteerde Hij duizenden jaren achtereen toen op een dag de allerhoogste God hem verscheen in de vorm van de oerklank OM (of AUM). De oerklank Om, ook bekend als de Pranava, is het symbool van het Abso­lu­te en is daarom het meest heilige symbool van de Veda’s.

Toegevoegd na 52 minuten:
Volgens de Yoruba nam de god Olodumare de beslissing om de aarde vorm te geven. Er is dan alleen nog lucht en zee. Hij smeedt een lange ketting van goud, om naar beneden af te dalen. Zijn boodschapper Obatala krijgt een kalebas met zand mee, en een kip met vijf sporen. Op een feest onderweg drinkt Obatala te veel, en valt in slaap. Zijn assistent Oduduwa neemt de taak over, giet het zand op het water, en zet de kip erop neer. Deze begint in het zand te scharrelen, en verstrooit het. Waar het zand neerkomt, ontstaat land. Als Obatala weer bijkomt uit zijn roes, raakt hij overstuur als hij ziet dat zijn assistent zijn taak al volbracht heeft. Hij krijgt daarom een volgende opdracht, en dat is de mensen te scheppen die het land kunnen bevolken. Hij boetseert de eerste mensen van klei. Olodumare maakt het werk af door levenskracht (ase) te geven aan de vormen. Obatala is een beetje grillig, en maakt zo af en toe ook nog een foutje als hij dronken is. Er ontstaat dus een verscheidenheid aan mensen, waarvan sommigen gebreken hebben. Zo is de wereld ontstaan in Ile-Ife. Oduduwa zet voet aan wal en wordt de eerste koning van de staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het woord geen 'boe!' was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was er niet bij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal pure poëzie,maar de vraag is:HOE?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@peter nou...zeg het eens ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk niet dat toen die rare termen al uitgevonden waren laat staan de betekenis ervan .
praat je moerstaal en niet zo onduidellijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mindseye Ik heb nu al 4 antwoorden op de vraag.
Jij nog niet 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ksoutniet weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Mindseye,(een echt nederlandse naam overigens) wie moet zijn moerstaal spreken en tevens niet zo onduidelijk? Het is mij een beetje onduidelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan voel ik toch meer voor 'the great Arkleseizure'. http://www.yoism.org/?q=node/82
Misschien is hij niet ontstaan, maar was hij er altijd al. Moeilijk te vatten he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld wordt volgende week woensdag gecreëerd, ex-nihilo, door Scraa'butye, een superieure intelligentie bij wijze van experimenteel onderzoek. Dit zal gebeuren door alle tot op dat moment middels kwantummechanische processen spontaan ontstane materie in precies de juiste positie te "parkeren", alvorens het "run" commando gegeven zal worden. Op het moment van schrijven is deze uitgebreide set-up feitelijk nog aan de gang, maar wij zullen ons daar niets van herinneren.

Alle herinneringen en referenties naar oude gebeurtenissen - inclusief deze post - worden namelijk als onderdeel van dit experiment voorgeprogrammeerd, waardoor het lijkt alsof dit universum een geschiedenis heeft voor deze tijd, maar trap hier vooral niet in! De informatie van dit bedrog, zoals bijvoorbeeld deze post, wordt ook ingevoerd, om te kijken of de proefmonsters - mensen - de waarheid van een plotselinge schepping uit het niets inclusief geschiedenis en geheugens willen accepteren, ondanks dat hun persoonlijke geheugens en ervaringen hen lijken te vertellen dat de geschiedenis langer geduurt heeft dan slechts een paar dagen.

Besef ook, dat het experiment maar een week (voor Scraa'butye) zal duren. Omgerekend naar onze tijd betekent dat zo'n 55.261 dagen, dus onze tijd om de waarheid in te zien is slechts beperkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Sne,ik ben al bijna 75,betekent dat ,dat ik het niet meer mee mag maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er volledig van uit dat je het begin mee zal maken, en niet slechts een prettige, doch geïmplanteerde herinnering zult blijken. Aangezien de duur van het experiment in onze beleving iets meer dan 150 jaar zal zijn, zou het me verbazen als er een proefmonster uit de eerste lichting ook het eind van het experiment zal halen. Ik vermoed dat onze functie voornamelijk zal zijn om de komende generaties de mogelijkheid te geven de waarheid te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een stille hoop,dat wij nonspirituelen door dit Scraa'butye experiment het eeuwige(of op z'n minst het 1000 jarige) leven van ze zouden ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, over wat er gebeurt met de proefmonsters is nog niets bekend gemaakt, omdat dit de resultaten van het experiment zou kunnen beïnvloeden. In elk geval kun je verwachten meegenomen te worden in de regelmatige backups die gemaakt zullen worden om op later tijdstip de voortgang te kunnen analyseren - wat ook altijd belangrijk is in een goed wetenschappelijk onderzoek.
Wat dacht je van (Big Bang.!)

Zie ook vorige vraag..

http://www.goeievraag.nl/vraag/wereld-ontstaan.10573
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is misschien nog niet ontstaan, maar leeft enkel in onze gedachten en gevoel. Blijf dromen, je kan het toch niet beseffen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft alles geschapen, hoe? Doordat Hij het wou Hij sprak en het was er.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste onderzoekers in deze tijd geloven dat het universum, om voor hen nog steeds onbegrijpelijke redenen, zo’n veertien miljard jaar geleden plotseling tot bestaan is gekomen.

Wetenschappers hebben, onder andere doordat ze krachtige telescopen op het heelal gericht hebben, de conclusie getrokken dat het universum door een plotselinge ’geboorte’ is ontstaan.

Niet alle wetenschappers zijn gelukkig met de implicaties hiervan. Een hoogleraar merkte op: „Een heelal dat een begin heeft gehad, schijnt om een eerste oorzaak te vragen, want wie zou zich zo’n gevolg kunnen indenken zonder een adequate oorzaak?” Maar al lang voordat er telescopen waren, stond in het eerste vers van de Bijbel: „In het begin schiep God de hemel en de aarde.” — Genesis 1:1.

Van de Schepper van de kolossale energieproducenten die wij sterren noemen, kan zonder twijfel worden gezegd dat hij „sterk is in kracht”. — Jesaja 40:26.

(Johannes 1:10) ...Hij was in de wereld, en de wereld is door bemiddeling van hem ontstaan, maar de wereld kende hem niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oerknal.... en toen is God er zich mee gaan bemoeien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet niemand, veel geloven zeggen God niemand was erbij dus tenzij je kunt terugreizen in de tijd zal het heel moeilijk zijn te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft de aarde geschapen uit het niets. God is Almachtig Hij spreekt en het is er.
Wij kunnen daar met ons verstand niet bijkomen.
Maar dit geloof je of je gelooft het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld werd eerst geestelijk geschapen door God en daarna gemanifesteerd.