Gaat Albert Heijn na, of biologisch vlees daadwerkelijk biologisch geleefd heeft?

Er worden een hoop eisen gesteld aan het 3-sterren Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Zo wordt er gesteld dat vleesrunderen minstens 210 dagen 12 uur buiten lopen en dat kalfjes minstens 6 maanden bij hun moeder blijven. Gaat Albert Heijn deze kwaliteit na? Hoe gaan ze dit na?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Het beste antwoord

Albert Heijn weet uiteraard bij welke bedrijven ze inkopen doen.
Deze bedrijven worden gecontroleerd door Skal, Een product krijgt niet zomaar een biologisch keurmerk.
Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. Momenteel staan ruim 1600 biologische boeren en meer dan 1700 levensmiddelenfabrikanten onder toezicht van Skal.

Een product mag alleen ‘biologisch’ heten als het productieproces aan wettelijke voorschriften voldoet. Het woord ‘biologisch’ en alle afkortingen zoals bio en eko hebben een wettelijke beschermde status en de producent en verwerker moeten voldoen aan de wettelijke op Europees niveau vastgestelde regels. Skal houdt in opdracht van de overheid toezicht op de naleving van deze regels. Ze doet dat door middel van inspectie, certificatie en sancties bij overtredingen.