Waarom nu het zo koud is, heeft niemand (van de mensen die er eerst zoveel ophef over maakten) het meer over de opwarming van de aarde?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paar weken terug hadden we deze vraag ook al in een iets andere vorm:
http://www.goeievraag.nl/vraag/opwarming-aarde-last-kou-sneeuw.38763

Antwoorden (8)

Je weet dat een paar weken geleden een internationale klimaattop was, over dit onderwerp? Ik kan me nog herinneren dat er opmerkingen gemaakt werden over "opwarming? Pheh! Het heeft al jaren niet meer zo gesneeuwd!".

Omdat het toevallig tijdelijk minder in het nieuws is, betekent overigens niet dat men er niet mee bezig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet zo dat ze dachten 'wij gaan de wereld lekker voor gek zetten' en dat ze nu hun snavel houden omdat het zo koud is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2009 was het 13e jaar op rij dat bovengemiddeld warm was, ondanks die 3 weken kou aan het einde. Dus ik denk níet dat dat een verklaring is voor de huidige radiostilte. Waarschijnlijker is dat men terug gegaan is naar de tekentafels vanwege de politieke onwil om dit als een serieuze kans te zien de wereld te verbeteren, niet alleen om het klimaat, maar om het leefmilieu in z'n geheel, door eindelijk een dingen als duurzame energie grootschalig door te drukken.
Het gaat dan ook over klimaatsverandering. Niet puur opwarming. Gemiddelde temperaturen gaan omhoog ja. Maar de extremen worden sterker. Dus koudere winters, warmere zomers. En minder herfst/voorjaar voor ons deel van de wereld.

Kenya had een van de droogste droge seizoenen ooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om mij heen wordt er juist nu het zo koud is hier heftig over gediscusieerd. Terwijl ik ze er eerst nooit over hoorde...
Op de radio ook (538, slam FM) daar heb ik ze er ook al over gehoord.
Het zal vast wel aan de schreeuwers voorgelegd worden en dan komt er vast wel gauw iets van op tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat nu eenmaal voor veel mensen de ervaring van korte tijd maat is, maar als je over klimatologische veranderingen praat moet je naar een verloop over tientallen jaren kijken en daarbij ook buiten de eigen landsgrenzen. Dat dat voor veel mensen teveel gevraagd is zegt niets over het klimaat.
Niet wat de meeste mensen in je omgeving zeggen zegt iets over het klimaat maar de gezamenlijke uitkomsten van serieuze waarnemers over de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opwarming vd aarde is puur bedrog. Het is bedoeld om 1 grote wereld regering te vormen. Dit was een ideaal moment. Vergeet niet dat nederland 1000 jaar geleden ook bijna een subtropisch klimaat had. Het is de wil van moeder natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze denken dat het klimaat probleem de verhoging van de temperatuur over de gehele aarde is, maar dit is niet zo.

Het klimaatprobleem is namelijk doordat het gemiddeld warmen wordt er allerlei klimatologische karakteristieken gaan veranderen. Denk aan de hoeveelheid waterdamp boven zeeën, het verschil in opwarming in verschillende gebieden, enzovoorts. Dit leidt tot andere lucht- en waterstromen en daarmee tot een ander klimaat. Het grootste deel van het klimaat wordt immers veroorzaakt door die lucht- en waterstromen.

De opwarming van de aarde leidt tot minder warmte in sommige gebieden en meer warmte in andere. Meer regen in sommige gebieden, en minder regen in andere. Dan blijken putten te ondiep om water te putten, rivieren te ondiep om water weg te voeren. Landbouw gewassen verdrogen, verdrinken, verbranden en bevriezen. Mensen verliezen hun huis, hun drinkwater, hun oogst. En dat is het klimaatprobleem van de opwarming van de aarde, niet een theoretische plus 2 graden en nooit meer een elfstedentocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik denk dat het helemaal niet waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk u snapt het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje
Omdat iedereen denkt dat het nu even koud is hier denkt iedereen dat het wel mee valt.Maar lang niet overal is het te koud,Doordat hier de wind uit de koude richting kwam blies hij op een andere plek uit een warme richting.Op spits bergen heeft het midden in de winter geregend bij temperaturen 15 graden boven normaal en ligt er op de noordpool nog steeds 1 miljoen km2 te weinig ijs.Dat het hier eventjes te koud is laat het ergens anders weer te warm zijn. let wel tegen 1 of 2 koude winters hier staan al 13 warme winters tegenover.