Als ik b.v. met een vrachtauto met explosieven het Gouweaquaduct (A12) opblaas loopt dan een groot gebied onder water?

Stroom dus het kanaal leeg dat door het aquaduck loopt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me af wat het doel is van je vraag.
Wil je soms mensen op ideeën brengen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde niemand op ideeën brengen maar hopelijk lezen de mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van dit land deze vraag ook en nemen zij maatregelen zoals een stilstandverbod onder aquaducten dat door electronica gecontroleerd wordt

Antwoorden (4)

Dat is er van afhankelijk of het wegdek aan beide kanten van het aquaduct hoger ligt dan het waterpeil in het kanaal. Dit is bij het gouwe aquaduct het geval. Dus ja, waarschijnlijk wel.

Toegevoegd na 35 seconden:
ehm.. waterpeil is hoger dan de hoogte van wegdek & dijken => Water loopt over de weg omgeving in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar is elk aquaduct tegen beveiligd.

Als je goed kijkt, zie je dat de weg die onder het aquaduct door gaat, zowel voor als na het aquaduct omhoog gaat. Daar ligt de weg hoger dan de hoogst mogelijke waterspiegel in het aquaduct.

Mocht dus het aquaduct leeglopen (door jouw bom, of door een ander probleem), dan loopt weliswaar dat deel van de weg onder water, maar de wateroverlast blijft beperkt tot een bepaald gebied.
14 jaar geleden
Waarschijnlijk worden er dan wel een paar sluizen dichtgegooid. Maar niets zo bevestigend als eigen onderzoek. Ik zie het wel op 't journaal..............
14 jaar geleden
Aspiraties voor Al Queda? ;)
Je moet van goeden huize komen om die gewapende betonnen handel op te blazen. Je hebt geen idee wat voor wapeningstechnieken ze hebben gebruikt daar met een extra onderwaterbetonvloer. Maar als je maar genoeg geweld gebruikt kan alles kapot en dan krijg je een waterballet.
Door het dichtzetten van sluizen zullen de ellende kunnen stopzetten, maar dan heb je eerst een meertje gemaakt.