Waar laat je je lege chipszak?

Ben altijd erg secuur met het afval scheiden. Het was zelfs al eens zo erg dat ik de raampjes uit de enveloppen scheurde om het appart te houden:-)) Dat doe ik inmiddels niet meer. Maar ik zou het wel graag goed doen.
Dus waar laat ik die chipszak?
Moet ie nou bij het huisvuil of toch bij het plastic afval.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha! En ik dacht dat ik nog wel het extreme voorbeeld had :-))) http://www.goeievraag.nl/vraag/ver-ga-scheiden-afval.28517 Geintje hoor, maar ik heb dus hetzelfde probleem...

Het beste antwoord

Volgens "Plastic Heroes" horen de chipszakjes niet bij het plastic afval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kijk of er een recycle symbool op staat. Zo ja: in de plastic recycle ton.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het was zelfs al eens zo erg dat ik de raampjes uit de enveloppen scheurde om het appart te houden:-))"
Haha... Ik dacht ik dat de enige Nederlander was die dat wel eens deed.
Volgens mij zit er een superdun laagje metaal op zo'n chipszak (de duurdere merken dan). Dat is door een normaal mens niet te scheiden. Maar waarschijnlijk kunnen ze metaal wel scheiden bij de plastic-recycler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, twee andere raampjes-uit-enveloppen-scheurders!
als bij jullie kunstofaval wordt opgehaald in de zakken of containers van Plastic Heroes http://www.plasticheroes.nl/ mogen er geen chipszakken bij... die moeten in de gewone vuilnisbak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon bij de rest van je huisvuil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in de vuilnisbak, je kunt het jezelf ook te moeilijk maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar die wordt aan gegeven op een chipzak.
In dit geval gewoon daarin dumpen.!

Toegevoegd na 44 seconden:
chipszak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je eens minder chips eten

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoel dat je dan dus ook minder afval hebt, en ook geen lege zakken hoeft weg te gooien!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon bewaren, en zo af en toe samen met al je andere plastic- en rubberafval in de achtertuin of het park verbranden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit jammerlijk geen statiegeld op..