Voor kerst worden alle brievenbussen half-dicht gemaakt , dat vinden we al normaal. Maar wat te doen met glascontainers of plasticcontainers?

Deze lopen net zoveel risico.

12 jaar geleden
in: Milieu
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
glasbakken worden weggehaald voor oud en nieuw.
liveisgreat
12 jaar geleden
hoezo, dichtgemaakt? bij ons nog nooit gezien of gehoord dat dit gebeurde voor kerst. de ramen worden wel dichtgetimmerd voor de carnavalsstoet in Aalst en voor voetbalmatches op hoog niveau neemt men ook in heel België bijzondere maatregelen. Maar ik heb geen weet van een plaats waar ze brievenbussen dichtplakken...
Amadea
12 jaar geleden
Omdat hier in Nederland jongelui vinden dat ze andermans eigendommen kapot mogen maken met vuurwerk. Het is bespottelijk, maar helaas nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
half dichtgemaakt ;) Er blijft een kleine gleuf vrij voor 1 a 2 brieven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons doen ze helemaal niks.

Het beste antwoord

Als vuurwerk in een glascontainer wordt gegooid, geeft dat hooguit een hele harde knal en gaat het glas kapot. Maar daarmee wordt in principe niks van waarde vernield, want dat glas moest toch al kapot.

De post, dat is een ander verhaal: die vertegenwoordigt een hoop waarde en het kan een boel ellende veroorzaken als post niet aankomt bij de geadresseerde.

Plasticcontainers ken ik niet, maar die zouden wel een risico kunnen vormen omdat er brand in kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adriana
12 jaar geleden
In onze gemeente wordt plastic apart verzameld in containers en deze lopen dus ook risico. Denk maar eens aan buurtbewoners , hoe die zo een knal ervaren.
dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (6)

Glascontainers zijn een stuk groter. HIerdoor kunnen ze ee stuk meer hebben en blazen ze niet zo makkelijk uit elkaar. Daarbij zijn ze uit staal en niet uit plastic gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is blijkbaar nog geen oplossing voor gevonden.
En dus vliegen er elk jaar weer vele containers de lucht in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook een groot probleem.
Vooral voor de supermarkten.
Die zorgen wel dat de containers
leeg zijn met oudjaar.
12 jaar geleden
Die worden in sommige steden helemaal gesloten, je zal dus tijdelijk geen glas of plastic kwijt kunnen.

Brievenbussen zijn wel wat belangrijker en worden door het hele land half afgesloten. Als er plastic kapot gaat is dat veel minder erg dan een belangrijke brief die ergens op tijd moet aankomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons zijn die ook dichtgemaakt.
Die van staal kunnen niet kapot, dan maakt het blijkbaar niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier (Friesland) worden ze óf dicht gemaakt óf worden ze tijdelijk verwijderd.