hoeveel bomen bespaard een JA / NEE stikker?

voor 1 bladzijde moeten ze een heleboel bomen omhakken en dat komt door al die stomme reclame folders en als je zo`n ja / nee stikker op plakt en als ze daar naar kijken mogen ze minder bomen omhakken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (7)

Volgens mij geen enkele.

Ik weet uit ervaring dat postbedrijven net zoveel folders/huis-aan-huis kranten sturen als er huizen zijn, en daar houden ze geen rekening met JA/NEE stickers.
Er zullen daardoor dus ook niet minder folders/kranten gemaakt worden en bespaart het dus geen bomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf met folders gelopen en moest een keer het aantal NEE-NEE/NEE-JA stickers tellen, deze werden in mindering gebracht op het aantal folders. Ik woonde toen in Drenthe en weet niet of dit landelijk ook gebeurd is.

Hoeveel bomen het precies bespaart weet ik niet. Bekijk de bron, dit is wellicht interessant. Er is een aanname dat uit 1 boom 8333,3 vellen papier worden gehaald. Op het moment dat je dus 8333,3 a4tjes reclame binnen hebt heeft dit 1 boom gekost.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij deze aanname gaat het om nieuw printpapier. In hoeverre reclamepapier gerecycled is weet ik niet. Meestal ziet het er wel "flitsend" uit. Die krantjes zijn volgens mij wel van recycled papier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat je dus 8333,3 a4tjes reclame binnen hebt heeft dit 1 boom gekost. Dat is hier dus een boom per maand :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de gegevens van die site kloppen dus wel! Als dat klopt is dat best schokkend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb het nog niet uitgerekend die takkebende :) (heb een nee/nee sticker dus die boom gaat hier een stuk langer mee dan een maandje, maar hoe lang weet ik niet) ;-)
Dit is verschillend per bedrijf.
Ik heb bij meerdere huis aan huis bedrijven gewerkt, en het ene bedrijf hield rekening met de stickers en bij het andere bedrijf moest je de rest gewoon terugbrengen.

Het is dus ten eerste afhankelijk van hoeveel bedrijven er rekening mee houden.
Daarnaast is het van belang dat je weet welk papiersoort er gebruikt is.
Het ene papier is gerecycled, en het andere papier is nieuw.
Sommige papier is half om half.

Dat zijn allemaal factoren die belangrijk zijn om tot de berekening te komen.

In praktijk denk ik dat je beter op een andere manier het milieu kan sparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik overhield mocht ik gewoon weggooien :P
Sommige bedrijven geven inderdaad gewoon zoveel folders als dat er huizen zijn waarbij je moet bezorgen, bij ons in pakketten van 50 volgens mij stel wij hebben 210 huizen, en iets van 12 mensen hebben een ja/nee stikker dan zou dat wel erg nutteloos zijn om nog een pakket te geven, maar het gebeurt wel. hierbij heeft het dus geen nut voor het milieu om een ja/nee stikker op te plakken, alleen uit eigen afvalbelang.
Nu is het geval dat je volgens mij bij je werkgever kan opgeven dat je een pakket minder hoeft, dan scheelt vast een heleboel, dus tip voor iedereen die kraten/folders bezorgt, let er even op of je ook gewoon met een pakket minder kan en ga er achteraan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet waar wat jij zegt want met een boom krijg je al 8333,3 vellen papier,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier bespaart het totaal geen bomen; bij ons krijg je ook net zo veel folders als er huizen staan (of meer zelfs...).
De laatste paar weken wordt mijn Nee/Ja-sticker (zó schrijf je dat dus!) trouwens listig omzeild door de folders in het gratis huis-aan-huiskrantje te verstoppen. De bezorger/ster moet in mijn geval dan de folders eruit halen, maar dat gebeurt dus niet. Zit ik weer met die foldertroep!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor 1 baldzijde hoeven ze niet heel veel bomen om te hakken dus dat klopt al niet.

tegenwoordig doen ze aan recycling dus heel veel papier kunnen voor een 2e ronde.

als je het uit wil rekenen moet je weten of je foldertjes een 2e leven hebben, hoeveel je in de bus krijgt zonder sticker.

het kappen van bomen is niet alleen door al die stomme folders. wat dacht je van wc papier, kassabonnen die men weggooit, kladjes van je huiswerk, meubels, kozijnen, verpakkingsmateriaal etc.

Toegevoegd na 10 minuten:
baldzijde (ben nogal blond, mijn excuus) moet zijn BLADzijde