Mag je flitsapparartuur meenemen die staat opgesteld langs een ringweg waar je als voetganger mag komen om dit op te ruimen als "zwerfafval"?

Echt waar! ik liep langs een veld om de hond uit te laten waar ook de ringweg is. Daar stond een vreemde opstelling. Toen ik deze oppakte omdat ik vond dat het daar niet thuishoorde, kwam er een man van de politie.
Die werd boos omdat dit flitsspullen zouden zijn.
Mijn antwoord was: ik wilde dit opruimen omdat ik dacht dat het gedumpte rommel was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha,leuke actie.
Hier in de buurt hebben vuilnismannen eens kunst meegenomen omdat ze het aanzagen voor grofvuil!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar haalden die agenten het gore lef vandaan om je naar je identiteitsbewijs te vragen, daar was mijns inziens echt geen aanleiding toe, als zij hun apparatuur onbeheerd achterlaten (50 meter verderop gaan zitten is hetzelfde) dan moeten ze aannemen dat of iemand het voor afval aanziet of dat iemand denkt dat het een gevonden voorwerp is, waarvan een eerlijk burger natuurlijk melding maakt bij de politie (en het dan zelf schijnt te mogen beheren in afwachting van het ophalen door de rechtmatige eigenaar). Als je dan zo'n apparaat oppakt vind ik het machtsmisbruik tot het uiterste om je zelfs maar naar je identiteit te vragen, laat staan naar je identiteitsbewijs. Ik hoop wel dat je ze ook naar hun eigen identiteitskaart hebt gevraagd en als ze in burger waren hadden ze die hoe dan ook moeten laten zien (ongevraagd, tenzij de situatie het niet toestaat), anders zijn ze zelf ook in overtreding en zou ik disciplinaire maatregelen op zijn plaats vinden. We leven hier potverdorie (en ik wilde eigenlijk een krachtigere term gebruiken) bijkans in een politiestaat.

Het beste antwoord

Je had het meteen weg moeten gooien, wat denkt die politieman wel... Je had hem op moeten schrijven...

Gekke wereld hier in Nederland... Wil je een verkenner-goede-daad doen en dan krijg je dit...

Schande...

Weet je overigens wat zo´n ding niet kost? Nee... ik ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk niet dat ze daar blij mee zijn. Het mag dus niet en dat kwam deze man je ook vertellen. Laat je nog weten hoe het afgelopen is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het mag niet, had je niet in de gaten dat dit flitsappartuur was!!!!! Ik mag jou wel mag je van mij veel vaker doen. Maar ben je er mee weggekomen met een waarschuwing of heeft dit nog gevolgen voor je?

Toegevoegd na 44 seconden:
flitsappartuur = flitsapparatuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, zonder boete.. zie antw. bij zieneres hierboven
Als het eruit ziet als afval mag je het natuurlijk weggooien, dat is zelfs je morele plicht.
Als het er te nieuw/goed uitziet, moet je kijken of er niemand in de buurt is, van wie het kan zijn. Zo niet kan je 2 dingen doen: 1. Laten staan en als het er de volgende dag(of 3 uur later) nog staat: Meenemen of weggooien. 2. Naar de politie brengen als 'gevonden'.

Als er iemand boos naar je toekomt zeg je iets in de trant van: Sorry ik dacht dat het afval was, moet je het misschien niet onbeheerd achterlaten en loop je gewoon door. Dat ze boos zijn is hun probleem, niet de jouwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwerfafval lijkt me niet echt rechtop, opgesteld in de berm te belanden.
Het lijkt me sterk dat de apparatuur er zo uitzag alsof het was gedumpt.

Dit soort apparatuur mag je uiteraard niet meenemen, vooral niet als er iemand in de buurt is (zo'n auto/bus met kabels richting het apparaat valt wel op)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem hebt opgepakt dan is het apparaat toch mooi uit zijn positie,en hebben ze weer even werk met het afstellen,daar zullen een hoop automobilisten je dankbaar voor zijn,en hoe kun jij dat als arme honden uitlater dat nou allemaal weten.gewoon van de domme houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop dat de politie wel zn bril op had, en jou niet aanzag voor een zwerver! Je gaat mij niet wijsmaken dat je flitsapparatuur wat enkele tienduizenden euro's kost, aanziet voor zwerfafval!
Maar mijn zege heb je, neem het maar mee, zo veel en zo vaak mogelijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het naar de politie kunnen brengen als gevonden voorwerp, die kunnen het dan weer terug brengen naar de colega's.
Dat mag dus vast wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een goede burger die denkt om een schone buurt.

Maar als goede burger moet je ook luisteren naar de politie. Een van de weinige beroepen die nog van nature respectvol behandeld moet worden.

Misschien dat je in een stad woont, waar dit niet zo natuurlijk is. Misschien dat die politieman net chagrijnig was omdat daarvoor iets anders gebeurde, en heeft hij die gebeurtenis op jouw afgereageerd.

Ik ben het met je eens, een goede politieman blijft in dit soort situaties rustig.