Welk ontwerp van doosje (milieubewust/eco) kan ik laten maken?

Voor mijn product SpeelseKunst opdrachtkaarten ben ik bezig met de verpakking/ doosje.

Ik wil het milieu zoveel mogelijk sparen. Ik denk aan een doosje waarin het ook meteen kan worden verzonden, maar dan is de kans dat het beschadigd tijdens post/vervoer groot.

Het doosje hoort nl ook bij de kaarten en de mensen moeten dus iets hebben waarin ze de kaarten kunnen bewaren.

En een bubbeltjes-envelop eromheen is ook weer meer afval.

Wie heeft er tips? Ook hoe ik een leuke mooie eco-look uitstraling kan geven aan het doosje en tips voor het verzenden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Aan 1 extra verpakking valt nauwelijks te ontkomen want het doosje/pakketje moet gefrankeerd, geadresseerd worden en het is vrij gangbaar om ook nog een factuur of begeleidend schrijven in te sluiten.
Ik zou in jouw geval denken aan een wikkel van een ietwat steviger gerecycled papier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doosjes kunnen van papier mache.

Of van Gerecycled karton: Daar worden zelfs
meubels van gemaakt.
http://www.gimmii.nl/gerecycled-karton-meubels-boekenkast-interieur.html

http://www.duurzameverpakkingen.info/tag/gerecycled-karton

En verder is er tegenwoordig voldoende aanbod
in gerecycled papier.
Daar kun je het doosje dan weer in inpakken.