Nee, die is nog niet uitgevonden, maar wel ontdekt. De zon en de wind zullen nooit opraken en daar wordt al redelijk goed gebruik van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandstof wordt meestal niet echt uitgevonden. Het is er al, het is alleen de vraag hoe er gebruik van kan worden gemaakt.

Met kernfusie (zoals in de zon) kom je al een heel eind, alleen zijn we er nog niet echt achter hoe dat op grote schaal toe passen.

De ultieme brandstof is echter gewoon materie... Als we erachter komen hoe we antimaterie kunnen beheersen en toepassen dan zou dat gigantisch veel energie produceren. Pakweg 10 kilo materie zou dan voldoende zijn voor de dagelijkse energiebehoefte van de hele mensheid (volgens e=mc^2).
Dat kan dus ook gewoon 10 kilo zeewater zijn, of 1 zak huisvuil :)

Zover zijn we nog lang niet, maar het KAN wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Een gram materie met een gram antimaterie levert bij volledige annihilatie 1,8 × 1014 joule energie op, 43 kiloton TNT, of de verbrandingsenergie van ongeveer 30.000 vaten ruwe olie.)

Toegevoegd na 18 minuten:
(ter vergelijking: de bom op Hiroshima had een kracht van 13 kiloton TNT, dus de energie die in een enkel blaadje A4 zit is pakweg tien keer zoveel)