Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben we in Nederland geen aparte inzameling van blik? Zoals we dat hebben voor glas, batterijen, gft-afval, grof vuil, plastic enz.

Althans, in mijn gemeente kan ik nergens mijn blikjes kwijt. Is toch zonde eigenlijk? In andere landen kun je vaak wel apart blik inleveren, maar ik ben het in Nederland nog nooit tegengekomen. Voor het milieu zou het toch beter zijn, al het afval scheiden en niet allen gft, huisvuil, grof vuil enz.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
878

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij de vuilverwerking hebben ze grote magneten om het er uit te halen. Dat is goedkoper dan apart inzamelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de milieustraat bij de gemeentes kun je blik inleveren (ijzer)en als je deze in de gemeente hebt bij de grote
Albert Hein winkels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per gemeente. Bij ons heb je "het zwarte kratje", waar je melk- en sappakken, glas en blik in kunt stoppen. Het kratje zet je eens per twee weken aan de straat en dan wordt het gescheiden opgehaald.
Maar blik wordt over het algemeen op een redelijk eenvoudige manier uit het restafval gehaald, dus investeren lang niet alle gemeenten in het gescheiden ophalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding