Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wikipedia geeft aan dat Nederland 80% van het afval hergebruikt. Hoe kan dat?

Gezien Nederlanders weinig tot niet recyclen (het is bijvoorbeeld erg moeilijk om je plastic te recyclen in Amsterdam, en vrijwel niemand doet het)
vraag ik me af hoe het dan kan dat we 80% van het afval hergebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
825
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel afval wordt nog gesorteerd als het eenmaal op lopende banden gaat. Als je bijvoorbeeld een vuilniszak op die band legt van een gemiddeld huishouden, haalt een magneet bijvoorbeeld alle blikjes eruit. Maar volgens mij kom je dan nog lang niet op die 80%, dus ik weet niet of er een bron bij zit bij Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal wel niet kloppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
metaal wordt vrijwel 100% uitgesorteerd.
Maar ook auto's wasautomaten en electrische apparaten worden netjes ingezameld en gerecycled. We zijn heel braaf in het apart houden van gft, plastic, glas en papier.
Of de 80% klopt weet ik niet, maar alles bij elkaar doen we het niet slecht.
(Er wordt bijvoorbeeld vrijwel niets meer gestort!)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In/op Wikipedia staan wel vaker onwaarheden en volslagen nonsens omdat het door internetgebruikers word samengesteld/aangevuld/verbeterd.Heel vaak kloppen dingen wel maar je moet er zeker niet vanuit gaan dat alles klopt wat daar staat.

Volgens onderstaande bron word er in Nederland 49% gerecycled
http://www.greenatwork.nl/blog/duurzaam/hoeveel-afval-recyclen-we-nou-eigenlijk/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij langezaal wordt 98 procent gerecycled
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding