Zijn elektrisch aangedreven auto's efficiënter in 't gebruik van grondstoffen op onze aarde?

In de vorige eeuw waren (benzine)auto's met een gewicht van ruim anderhalve ton allerminst een uitzondering. Dát moest toen zuiniger, zeven á achthonderd kilo werd de norm. Nu heeft elektrisch kennelijk de toekomst! Een krachtbron die elders wordt opgewekt en dáár vervuilt, wordt vervolgens met veel verlies getransporteerd naar de auto-oplaadpunten. Deze 'schone' autootjes dragen náást het eigen gewicht, constant zomaar een gewicht van 500 kg aan accu's met zich mee. Begrijp ik 't ergens niet.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Als ooit alle stroom groen wordt (als dat ooit gebeurt) zit je natuurlijk wel goed met een elektrische auto, zolang er nog vervuilende stroom is kan ik me voorstellen dat een elektrische auto alleen het probleem verlegt, zoals je zelf al aangeeft.