Hoeveel stoplichten staan er (ongeveer) in Amsterdam?

Ik ben een berekening aan het maken hoeveel energie het kost om alle stoplichten te "voeden"

IK weet dat de vraag al is gesteld over heel Nederland, maar daar kreeg ik weinig antwoorden. (dit zou 5500 zijn).

Nu hoop ik antwoord te krijgen op het aantal in Amsterdam, om toch iets verder te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die dingen heten geen stoplichten, maar verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze ook kunnen gaan tellen met Google streetview
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt even niet uit hoe ze heten, als het antwoord maar goed is.

Het beste antwoord

In Amsterdam staan zo'n 370 verkeersregelinstallaties waar in totaal 21.480 lampen zijn verwerkt. Hiervan zijn er inmiddels 1790 vervangen door LED lampen.

Dat lijkt een concreet antwoord, maar ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Waarschijnlijk wordt met "een verkeersregelinstallatie" alle verkeerslichten op één kruising bedoeld, dus inclusief voetgangerslichten etc.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel... Het zijn toch zo'n 58 lampen per installatie. Ik zou het knap vinden als ze die in 3 kleurtjes weten te proppen (tenzij het led verlichting is en ze individuele ledjes tellen).

Andere antwoorden (1)

probeer de gemeente adam , afd weg en verkeer eens te bellen , die weten dat vast wel, als je ze moet gaan tellen ben je nog wel even bezig