Wat is een meijboom?

Vroeger kende ik iemand die meijboom heette, de desbetreffende persoon ken ik nu trouwens nog steeds. Als ik zoek naar 'meijboom' zie ik alleen maar personen. Is 'meijboom' een boom of gewoon een achternaam en is het dus een soort fop-boom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Antwoorden (3)

Het is een meiboom, dus zonder J. Dat is een versierde paal als een vruchtbaarheidssymbool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in Scandinavïe en vroeger in Nederland +/- jaren 50 was dit een gebruik om het voorjaar te vieren
Meijboom kan afgeleid zijn van de 'meiboom', een vruchtbaarheidsrite om bij het begin van de zomer de natuur te huldigen door een boom te planten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meyboom is een familienaam , ook wij hebben kennissen met deze naam . Dat staat los van "meiboom ",dit is een gebruik om het voorjaar in te luiden.

Toegevoegd na 1 minuut:
De nam moet Meijboom zijn.