Is het slecht voor je om in de maas de zwremmen, doorde vervuiling?

Is het nu slecht om in de maas te zwemmen, of zal er niks gebeuren, mocht het slecht zijn wat kan er dan precies gebeuren?
Zijn er trouwens ook nog andere gevaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1K

Het beste antwoord

Het grootste gevaar is onderschatting. Rivieren kunnen verraderlijk zijn, door de stroming, kolken, koude plekken in warmer water.
De rivieren zijn schoner dan vroeger, maar ik zou bijvoorbeeld niet in een rivier gaan zwemmen als het heel lang erg warm weer is geweest en het peil erg laag staat.
En niet ergens gaan zwemmen waar scheepvaart is (vracht of recreatie).
Ga nooit alleen zwemmen, zorg dat er iemand op de kant is die alarm kan slaan als er iets mis gaat.
Ik ben aan een rivier opgegroeid en heb teveel verhalen gehoord van ervaren zwemmers die hun zwempartij niet overleefden :-(
Misschien kan het waterschap je info geven over plekken waar je kunt/mag zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, hier heb ik zeker heel veel aan. Geld dit ook voor plassen van een maas?
Waar ik vanplan ben om te zwemmen is niet een rivier maar een plas die van die in verbinding staat met de maas. Er zit een strand bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik even informeren bij de gemeente waar het onder valt, die weten er meer van of weten waar je info kunt vragen.

Andere antwoorden (2)

eehmm.
denk het wel.
iedereen gooit er flesjes,chips zakjes,papier,
KORTOM rotzooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is deze plas er voor gemaakt.
In de gewone Maas heb je heel veel onderstroming. Dat is echt gevaarlijk.
Als dan de watertemperatuur rond de 15 graden is, heb je misschien 2 minuten. Voordat je verkrampt en niet meer kan zwemmen.
Verder als je geen stroming in het water hebt. Heb je kans bij warm weer op blauwalg