Wat waren de gevolgen voor de natuur bij de industriele revolutie?

Voor school moet ik een werkstuk hierover maken maar ik kan er niet veel over vinden.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Smog en boskap.

http://klimaatgek.nl/wordpress/opwarming/ Op deze site zie je in de grafiek "Reconstructed temperature" dat de opwarming van de aarde vanaf 1850 sterk is gestegen. Men geeft aan, dat dat komt door het gebruik van fossiele brandstoffen (in het begin vooral de steenkool). Niet alleen Koolzuur is een broeikasgas maar vooral ook methaan. Veel methaan komt vrij door de vee-industrie en de laatste jaren ook vanuit het Permafrost dat door de hogere temperaturen aan het ontdooien is (Siberië). De hogere temperaturen op aarde geven steeds meer levensvormen de kans zich te verplaatsen. Je komt in Nederland al veel insecten tegen welke vroeger alleen in de (sub)tropen leefden. Ook met planten is dat het geval. Omdat vaak de natuurlijke vijanden van die voor ons nieuwe soorten nog niet meegekomen zijn wordt dat een bedreiging voor de natuur zoals we die gewend waren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100