Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is waterverspilling slecht?

Als we waterverspillen, dan betaal je toch gewoon om vuil water schoon te maken? Als je dus schoon water waar dan ook heen verspild, dan is dat toch juist goed omdat het een reinigende werking heeft?

Oftewel als we allemaal 10 x minder water gebruiken, dan blijft er toch heel veel vuil/giftig water liggen wat eigenlijk beter gereinigd terug het milieu in kan gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg niets ik ben benieuwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Juist de zuivering is slecht want wat daar allemaal bij komt kijken! Hoe minder water om te zuiveren is hoe mijder vervuiling van het milieu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe meer mensen op de wereld, hoe schaarser zoet water wordt. Hier geen gebrek aan water voor nu. Ook geen hongersnood. Geniet ervan zolang het nog kan. Je schuldig voelen omdat er volken zijn die water tekort hebben heeft geen zin. Daarmee maak je jezelf alleen maar ongelukkig mee. Sinds de mens bestaat is hij al aan het vervuilen. Dit stopt alleen als de mensheid zijn aantallen terugbrengt. Maar dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren. Wie weet is de mensheid nog eens in staat om het waterprobleem op te lossen. Mensen vinden steeds oplossingen voor problemen. Mensen zijn slim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaald ook voor het schone water dat je verspild.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding