Wat is de milieuvriendelijkste manier om na je overlijden afscheid van deze wereld te nemen. begraven, cremeren of....?

Het is ook mogelijk om je te laten vriesdrogen, of op te lossen in een vloeistof, dus mogelijkheden te over. Maar waar het mij om gaat is wat in zijn totaliteit het milieuvriendelijkst is. Zoals een kist een houten of rieten kist,een lijkwade,wel of niet rouwcirculaires, koffie met cake na afloop, of een kale plechtigheid, of....niets van dit alles, door je lichaam ter beschikking van de wetenschap te stellen.
Uiteindelijk overkomt het ons allemaal en nu ben je er nog niet emotioneel bij betrokken en kun je er nog onbevangen op reageren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtbegrafenis is niet bijzonder vervuilend (behalve dat je het overschot eerst naar Tibet moet vliegen omdat het hier niet mag.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het dan een idee, dat als je het idee hebt,dat je einde nakende is, je een voettocht, voor zo ver mogelijk) daar heen te ondernemen.
Je zou het ook hemelvaart kunnen noemen. Of is dat blasfemie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over 9 dagen wordt keesje 77! Je weet maar nooit. Maar ik heb in ieder geval niet de intentie!

Het beste antwoord

Het milieu en duurzaamheid zijn 'hot'! En ja hoor in die lijn mag de ECO-begravenis natuurlijk niet ontbreken.

Hoe groen is de gemiddelde Nederlandse uitvaart op dit moment? En is milieuvriendelijkheid een onderwerp dat belangrijk is binnen de uitvaartbranche? U leest het hier, op Groene-Uitvaart.nl.

Weet u wat het meest vervuilende onderdeel is van een gemiddelde uitvaart? Heeft u enig idee welke schadelijke stoffen worden gebruikt bij de fabricatie van doodskisten? Wat is beter voor het milieu: begraven of cremeren? De antwoorden staan hier.

Wie natuurvriendelijk en milieubewust geleefd heeft, wil ook graag milieuvriendelijk afscheid nemen. Op deze site kunt u lezen hoe u er zelf voor kunt zorgen dat u met uw dood en uitvaart het milieu zo min mogelijk belast.
Alle onderdelen van de uitvaart komen aan bod: de opbaring, de kist, het vervoer, bloemen, rouwkaart, begraven, cremeren, alternatieve wijzen van lijkbezorging, de rouwdienst en de koffietafel, grafstenen en urnen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tijd geleden
Op editie nl geweest.
Schoonste
Resomeren
Cremeren
Dan pas begraven..

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/06_juni/22/opmerkelijk/begraven_-cremeren-of-iets-anders.xml