Komt het vaak voor dat een particulier windturbines aanschaft?

En op welke plekken is dit dan meestal?
En hoeveel procent van de windturbines in Nederland zal van de overheid zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Er zijn wat boeren die op hun land een "eigen" windturbine hebben gezet.
Er bestaan ook nog wat "mini" windmolentjes die maar een paar honderd watt maximaal leveren. Die kunnen desnoods aan je schoorsteen worden bevestigd.
De overheid zelf zal geen windturbines hebben , de grote molen parken zijn van de diverse elektriciteitsproducenten.
Ik denk wel dat die molen parken 99% van de windenergie leveren.