Is het echt waar dat hotelmedewerkers de prullenbakken van de gasten na vertrek moeten gaan sorteren of afval?

Ooit eens gelezen dat dat in (Oostenrijkse) hotels het geval was. In ieder geval zijn daar zeer strenge regels en zie je bijvoorbeeld ook bij bushokjes een aantal verschillende kleuren afvalbakken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

nou niet bij ons hoor wij gooien het gewoon allemaal bij elkaar in de container en alles van glas gaat gewoon naar de bar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zekers, in Oostenrijk is men zeer bewust in het verwerken van afval. Alles wordt gescheiden. De vuilnisafvoer geschiedt hier (Oostenrijk) in verschillende etappes. GFT, plastic en restafval wordt aan huis afgehaald.
Schoenen, textiel, glas, papier, klein chemisch afval en bouwafval moet wordedn gedeponeerd in containers.
Klein voorbeeldje nog: in supermarkten moet het fruit en de groenten worden ontdaan van alle verpakkingen én stickertjes als het vernietigt wordt.
Op overtredingen staat zware sankties omdat het milieudelicten zijn.
(Men kan in Oostenrijk een te snel rijdende auto bestraffen als milieudelict omdat die het milieu extra belast. Hierop staan straffen tot vele duizenden euro's)
Overigens is het ook Duitsland dat men zo streng is.