Wat is het werkelijke effect op het milieu globaal gezien als we een uur lang het licht uit doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

in mijn ogen doet dit eerder kwaad dan goed. Wanneer iedereen rond hetzelfde uur het ligt uitdoet is er teveel energie die niet gebruikt wordt. wanneer men dan weer het ligt aan doet kan het zijn dat er te weinig energie is, omdat er plotseling weer veel vraag is naar energie, Wanneer de centrales dit niet aan zouden kunnen, kan je een 'black out' krijgen. Dit houd in dat de centrales teveel belast worden, en half Europa plat ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk dat je het vanuit dat oogpunt bekijkt! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, is inderdaad al eerder gebeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Zo is het!

Andere antwoorden (3)

heeft geen enkel effect, volgens mij ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen maar een publiciteitsstunt. Van nul en gener waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel effect. Als iedereen dat zou doen raken de elektrische centra overbelast als iedereen het licht weer aandoet. M.i. zet het dagelijks milieu vriendelijk van onze energie meer zoden aan de dijk. Alhoewel mijn cynisme sinds de kernramp in Japan t.a.v. onze behoeften is toegenomen: hoeveel willen we echt inleveren voor een beter milieu?