Was er dan een gescheiden afval 'regeling' in huishoudens voor lege blikken?

Op de radio is nu een reclame die verteld dat je je lege blikken (soep, kattevoer, etc) gewoon bij het normale afval mag doen.
"Dat wordt er bij de afvalverwerking netjes met een magneet uitgehaald..."
Verbazing alom!

Toegevoegd na 17 minuten:
De vraag gaat over hoe mensen dat dus in huis blijkbaar scheiden. Weet niet beter dat men dat altijd al in de prullenbak sm.. eh deponeerde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Steeds meer mensen scheiden metalen van het afval, tot ergernis van de afvalverwerker, want die halen voor een enorm kapitaal aan ijzer uit het afval. Dat werd steeds minder, dus gooiden ze er een campagne tegenaan op de radio.
Het draait dus om de poen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals altijd

Andere antwoorden (4)

Nee!
Ik heb nog nooit een blikje naar de oud-ijzerboer gebracht.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij leveren onze lege sap,melkpakken samen met lege blikken apart in, in het z.g. zwarte kratje. En dat al jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zwarte kratje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk typisch Zutphens. De gemeente heeft ons jaren geleden een zwart plastic kratje doen toekomen en een kleine groene container voor het GFT afval. Het overige afval gaat per plastic zak in de grote ondergronds container die we middels een pasje kunnen open a raison van( ik dacht )88 cent per keer.Verder krijgen we ook nog plastic zakken om ons plastic afval in te doen Deze handel wordt inclusief oud papier 1x per 2 weken bij ons opgehaald,zij het dat het GFT afval tegenwoordig bij het gewone afval in moet. Dus niks gescheiden ophalen meer.
Dit wordt er inderdaad bij de verbrandingsovens voor het verbranden uitgehaald.
En dat is hun eerste winst.
Ijzer brengt geld op.
En het is relatief makkelijk te scheiden voor de afvalverwerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ooit naast het glas ook gescheiden inzameling van blik. Was geen succes en door scheiding door magneten hoeft het ook niet meer.