Wat zouden we moeten doen als de aarde niet zou opwarmen maar juist afkoelen?

Zou het proces van de Europese ijstijden destijds ook te remmen zijn geweest met maatregelen zoals we die nu nemen om de opwarming af te remmen of terug te dringen? Of zou het zijn dat we gewoon geen invloed hebben op processen die buiten onze invloedssfeer liggen?

een jaar geleden
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Dat zal afhangen van wat de oorzaak van die afkoeling is.
Zoals die waarschijnlijk toen was zouden we als een gek co2 kunnen gaan uitstoten (zoals we nu doen) maar daarmee de natuurlijke ritme verstoren (wat we al gedaan hebben) met alle gevolgen van dien.
Vortexxx
een jaar geleden
We zouden ons in eerste instantie niet moeten fokken als konijnen, het klimaat is veel beter te beheersen met 100 miljoen mensen i.p.v. 10 miljard.

Antwoorden (1)

Als de aarde zou afkoelen, zouden we ons moeten voorbereiden op koudere temperaturen en mogelijke gevolgen zoals sneeuwval en ijsvorming. Dit kan leiden tot veranderingen in landbouw, transport en energievoorziening. Het is belangrijk om ons aan te passen aan veranderende omstandigheden en te blijven werken aan het verminderen van onze uitstoot van broeikasgassen.
10 maanden geleden