Met welke snelheid in km/h draait iemand in Nederland elke dag rond?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
LeonardN
6 jaar geleden
Als je kijkt naar de aarde ten opzicht van de aardas? Of als je kijkt naar de rotatie om de zon. Of als je kijkt naar rotatie van ons zonnestelsel ten opzichte van .....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@LeonardN
De tekst "...elke dag rond" verwijst duidelijk naar de rotatie rondom de aard-as.
LeonardN
6 jaar geleden
Niet voor mij. Wij draaien toch met de aarde mee rond de zon?!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Wanneer jij een boete krijgt voor te snel rijden dan zeg je toch ook niet tegen de agent "Die boete is veel te laag ! Kijk eens met wat een snelheid mijn auto rondom de zon scheurt..."
Dan neem je toch ook de snelheid t.o.v. de grond. "...elke dag rond" dat is alleen om de aardas. Vandaar dat de vraag gewoon duidelijk is voor wie goed leest.
LeonardN
6 jaar geleden
Je zegt toch net zo min hij is veel te laag kijk maar naar de snelheid die mijn auto maakt door de aswenteling van de aarde?! "...elke dag rond" Elke dag ga ik toch zoveel km/u rond de zon, dat hoeft toch niet een hele omwenteling te zijn.

Het beste antwoord

Nederland ligt op ongeveer 52° noorderbreedte.

In Nederland leggen we, wanneer we naar de aard-rotatie kijken, dagelijks bijna 25000 km af met een snelheid van meer dan 1000 km/uur!
LeonardN
6 jaar geleden
+Dit zal wel zijn wat de vrager bedoelt en anders geeft link/bron een nog beter beeld van een aantal draaiingen waar we inzitten. (zullen er vast nog meer zijn dan aangegeven).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Thanks.