Kan een vogel worden geraakt door bliksem als die vliegt?

Aangezien vogels vrij hoog vliegen zouden deze kunnen worden geraakt door de bliksem?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Die kans is erg klein, aangezien vogels door de luchtdruk onweer aan voelen komen, en maken dat ze weg komen.
Ik weet eigenlijk alleen van vogels die in het nest door de bliksem werden geraakt.
Verder vielen jaren geleden op diverse plaatsen honderden vogels uit de lucht: er werd toen gespeculeerd dat de vogels door onopgehelderde oorzaak dik in de war waren, en door hagel en/of bliksem getroffen zouden zijn, maar dat klinkt me niet echt plausibel in de oren: het waren er zo veel...