Hoe kan er mist zijn als het waait?

Paar weken geleden was het windkracht 3. Echter toch was er mist, op zijn minst nevel (nee geen rook) te zien. Hoe kan dat? Mist is er toch alleen maar als er geen wind staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

het is best mogelijk want het kan zo zijn dat de mist bankt zoals je dat noemt veel groter is dan dat voor jou leek en als de mist bankt heel groot was is windkracht 3 niet genoeg om dat is een half uurtje weg te blazen dan is er meer wind kracht nodig.
en het bovenstaande geld al hele maal voor een plek dicht bij een rivier of meer.