Is het weer(bericht) van de afgelopen weken te achterhalen?

Is er online te vinden wat het weer van de afgelopen dagen of weken was?
Net zoals dat je het weersvoorspelling kan vinden?
Ik ben was er zelf al eventjes op zoek, maar ik kan het zelf nergens echt duidelijk terug vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ik kan het ook niet vinden zo op internet maar je kunt het wel opvragen bij het KNMI maar daar moet je dan weer (fors) voor betalen:

WEERSVERWACHTING EN WAARSCHUWING
Teksten van alle algemene KNMI verwachtingen, van een bepaalde datum. Indien van toepassing worden waarschuwingen bijgeleverd. Levering op papier van de letterlijke teksten van de verwachtingen en waarschuwingen. Andere levering of weergave is niet mogelijk. Leveringskosten: 52,50 EUR per periode van maximaal zeven aaneengesloten dagen.

http://www.knmi.nl/klimatologie/achtergrondinformatie/

Valt mij ook tegen, ik maak er meteen een goeievraag van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan via een omweg dan dat je eigenlijk bedoeld. er zijn namelijk verschillende organisaties die een website cachen. dit houd in een screenshot maken en opslaan. leuk om bijvoorbeeld de eerste website van een bekend bedrijf te zien maar ook handig voor deze vraag. je kan zo bijvoorbeeld weken terug de website van buienradar (voorbeeld kan elke weersverwachting-voorspelsite (leuk woord voor galgje) zijn)

Hier een voorbeeld:

http://web.archive.org/web/20130530013725*/http://buienradar.nl/

Zo weet ik de google ook zo'n service heeft en nog meer bedrijven. hoop dat je hiermee alvast uit de voeten kunt!