Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat een driedubbele regenboog?

ik dacht dat ik een 3dubbele regenboog in kroatië had gezien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, die bestaan. Vaak heeft dan een van de regenbogen de kleuren in de "omgekeerde" volgorde. Dat maakt het allemaal nog mooier!
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ja en hier staat mooi beschreven met tekening hoe dat kan:

http://plazilla.com/hoe-ontstaat-een-regenboog-hoe-ontstaan-de-kleuren-van-een-regenboog
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze link is heel mooi +
Een regenboog is geen voorwerp, dus in die zin bestaat die niet. Hij wordt zichtbaar als de zon schijnt terwijl het regent. Een dubbele regenboog is al een bijzonder verschijnsel. Dan zie je door dubbele terugkaatsing van het zonlicht in regendruppels buiten de gewone regenboog nog een tweede zwakkere bijregenboog, waarvan de kleuren in omgekeerde volgorde van de hoofdboog staan.
Het kan, maar is een zeldzame verschijning, dat je nog een derde regenboog ziet. Veroorzaakt door een beeld van de zon die weerkaatst werd door regen erboven. Toch is het nog geen record, want er zijn ook gedocumenteerde gevallen van vier, vijf en zelfs zes bogen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een plus! ... kon het niet meer terug veranderen... Maar je hebt het goed hoor.
ja ik heb er al eens eentje gezien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding