bestaat een driedubbele regenboog?

ik dacht dat ik een 3dubbele regenboog in kroatië had gezien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (4)

Ja, die bestaan. Vaak heeft dan een van de regenbogen de kleuren in de "omgekeerde" volgorde. Dat maakt het allemaal nog mooier!
11 jaar geleden
Ja en hier staat mooi beschreven met tekening hoe dat kan:

http://plazilla.com/hoe-ontstaat-een-regenboog-hoe-ontstaan-de-kleuren-van-een-regenboog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze link is heel mooi +
Een regenboog is geen voorwerp, dus in die zin bestaat die niet. Hij wordt zichtbaar als de zon schijnt terwijl het regent. Een dubbele regenboog is al een bijzonder verschijnsel. Dan zie je door dubbele terugkaatsing van het zonlicht in regendruppels buiten de gewone regenboog nog een tweede zwakkere bijregenboog, waarvan de kleuren in omgekeerde volgorde van de hoofdboog staan.
Het kan, maar is een zeldzame verschijning, dat je nog een derde regenboog ziet. Veroorzaakt door een beeld van de zon die weerkaatst werd door regen erboven. Toch is het nog geen record, want er zijn ook gedocumenteerde gevallen van vier, vijf en zelfs zes bogen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een plus! ... kon het niet meer terug veranderen... Maar je hebt het goed hoor.
ja ik heb er al eens eentje gezien